دلايل خرابي باتري هاي موبايل چيست؟

به وبلاگ جامع پزشكي خوش آمديد.

دلايل خرابي باتري هاي موبايل چيست؟

دلايل خرابي باتري هاي موبايل چيست؟ https://titr-news.ir/2021/02/دلايل-خرابي-باتري-هاي-موبايل-چيست؟/ تيتر نيوز Thu, 18 Feb 2021 07:39:29 0000 عمومي https://titr-news.ir/?p=4813

گوشي هاي هوشمند امروزه به يكي از وسايل ضرورري زندگي تبديل شده است به گونه اي كه اغلب افراد بيشترين ساعات روزانه خود را در حال كار كردن با اين دستگاه مي گذرانند و از آن براي كاربردهاي مختلفي استفاده مي كنند، لذا در اين ميان نحوه عملكرد  باتري اين گوشي ها كه به عنوان تامين كننده انرژي دستگاه به شمار مي آيد و بدون ان عملا نمي توان از گوشي استفاده كرد از اهميت زيادي برخوردار است، از اين رو لازم است براي اين كه بتوان از گوشي موبايل استفاده كرد به سلامت باتري اهميت زيادي دهيد و دلايل خرابي باتري هاي موبايل را بدانيد و با روش هاي جلوگيري از اين خرابي ها آشنا باشيد.

دلايل خرابي باتري هاي موبايل چيست؟دلايل خرابي باتري هاي موبايل چيست؟

ما در اين مقاله قصد داريد به بررسي دلايل خرابي هاي موبايل بپردازيم و همچنين راهكارهايي براي جلوكيري از اين خرابي ها به شما عزيزان ارائه دهيم براي كسب اطلاعات در اين زمينه با ما همراه باشيد

علت خراب شدت باتري موبايل

نوسان آمپر موجب خرابي باتري مي شود به اين معنا زماني كه گوشي از قابليت فست شارژ برخوردار نمي باشد اما شما با شارژر سريع اقدام با شارژ ان مي كنيد، در اين حالت دو اتفاق ممكن است روي دهد يا آي سي شارژ براي اين كه به ساير قطعات صدمه وراد نشود دچار سوختگي مي شود و يا اين كه باتري گوشي خراب مي شود، البته نوسان آمپر به دلايل مختلف ديگري نيز روي مي دهد كه در ادامه به بررسي آن ها مي پردازيم.

مهم ترين دلايل خرابي باتري هاي موبايل به قرار ذيل است:

  • مدت زمان طولاتي به شارژ ماندن
  • به شارژر متصل نمودن مداوم گوشي، به عنوان مثال زماني كه گوشي 80 دردصد شارژ دارد مجددا ان را به شارژر متصل كنيد
  • استفاده از شارژرهاي غير استاندارد
  • استفاده مداوم از پاور بانك براي شارژ باتري
  • خرابي آي سي و سوكت شارژ

در ادامه به بررسي هر كدام از موراد فوق الذكر مي پردازيم

مدت زمان طولاني به شارژ بودن گوشي

برخي افراد عادت دارند كه به صورت مداوم گوشي خود را به شارژر متصل كرده و همزمان نيز از آن استفاده مي كنند كه اين عمل كاري اشتباه بوده و يكي از دلايل خرابي باتري مي باشد زيرا اين عمل موجب داغ شدن باتري موبايل شده  و همانطور كه مي دانيد حرارت بالا علاوه بر اينكه به باتري آسيب مي رساند موجب خرابي قطعه هاي ديگر نيز خواهد شد.

براي شارژ باتري به منظور افزايش كيفيت و عمر مفيد آن از بهترين و مناسب ترين روش براي اين كار استفاده كنيد، بهترين زمان براي اتصال شارژر زماني است كه درصد شارژ باتري به 20 درصد رسيده باشد و بهتر است قبل از پر شدن كامل ظرفيت باتري ان را خارج كنيد.

استفاده از شارژرهاي غيراستاندارد

يكي ديگر از دلايل خرابي باتري هاي موبايل استفاده از شارژرهاي غير استاندارد و غير اورجينال است كه موجب ايجاد آسيب هاي جدي براي باتري مي شود، البته لازم است كه بدانيد اگر شارژري كه استفاده مي كنيد درصد امپر آن بيش از امپر ورودي باتري باشد نيز موجب خرابي آن خواهد شد.

براي جلوگيري از بروز اين مشكل بهتر است براي شارژ باتري از شارژر و كابل اورجينال و سازگار با دستگاه موبايل استفاده كنيد.

به شارژر متصل نمودن مداوم گوشي

هرگز نبايد تا زماني كه ظرفيت شارژ گوشي به صفر برسد از ان استفاده كنيد سپس ان را به شارزر متصل كنيد، زيرا در چنين شرايطي باتري تمام توان خود را به كار مي گيرد تا بتواند به كار كردن ادامه دهد و اين امر منجر به تحمل فشار زيادي براي آن مي شود از اين رو توصيه مي كنيم قبل از اين كه ظرفيت باتري به زير 20 درصد برسد حتما آن را به شارژر متصل كنيد.

نكته: تنها تمام شدن درصد شارژ باتري موجب خرابي باتري نمي شود اگر باتري موبايل را پس از اين كه به صورت كامل شارژر شد همچنان از شارزر جدا نكيند نيز موجب صدمه ديدن جدي و در نهايت خرابي باتري خواهد شد.

استفاده مداوم از پاوربانك براي شارژ باتري

پاوربانك در زمره لوازم جانبي گوشي هاي موبايل قرار دارد و براي اين كه منجر به خرابي باتري نشود بايستي در مورد نحوه استفاده بهينه از ان آگاهي و اطلاعات لازم را داشته باشيد.

براي اين منظور توصيه مي كنيم ميزان استفاده تان از پاور بانك را به حداقل ممكن برسانيد، همچنين از اصل بودن پاوربانكي كه خريداري كرده ايد نيز اطمينان كسب كنيد.

خرابي آي سي و سوكت شارژ

منظور از اي سي همان مدار شارژ است كه شدت جريان ورودي به دستكاه را كنترل مي كند به اين معنا كه اگر جريان بيش از ظرفيت تعيين شده براي باتري به گوشي وارد شود آي سي شارژ وظيفه كنترل و ممانعت از وروردي آن را دارد اما چنانچه ميزان جريان ورودي بيش از حد بالا باشد آي سي شارژ مي سوزد و از اين طريق مانع از خراب شدن ساير قطعات مي شود.

و سوكت شارژ نيز در صورت اب خوردگي و يا استفاده از گوشي در استخر و يا حتي گاهي عرق دست دچار خرابي مي شود از اين رو زماني كه  شارژر را به آن متصل مي كنيد ممكن است جريان ورودي افزايش و كاهش پيدا كند و يا حتي قطع و وصل شود كه اين امر موجب صدمه ديدن و خرابي باتري مي شود.

لذا اگر سوكت گوشي با چنين مشكلي مواجه شد حتما براي خشك كردن آن اقدام كنيد.

مرجع انواع باتري برندهاي گوشي موبايل:

https://fonishop.com/product-category/battery/battery-sony/

https://fonishop.com/product-category/battery/battery-lg/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.