مزاياي بي نظير استفاده از لگ ورزشي براي ورزشكاران

۶ دليل براي استفاده لگ ورزشي جهت بالا بردن عملكرد ورزشي آيا تا به حال متوجه تغييرات دما در حين يا بعد از ورزش و تاثير استفاده از لباس ورزشي زنانه با جنس مناسب و با كيفيت و لگ ورزشي براي كنترل تغييرات دما و در نتيجه افزايش كارايي عضلات بدن خود شده ايد؟ آيا …

منبع :
مزاياي بي نظير استفاده از لگ ورزشي براي ورزشكاران

مزاياي بي نظير استفاده از لگ ورزشي براي ورزشكاران https://ijmarket.com/blog/unparalleled-benefits-of-using-sports-logs-for-athletes/ ايجي ماركت Sun, 28 Nov 2021 22:36:41 0000 عمومي https://ijmarket.com/blog/?p=7685

۶ دليل براي استفاده لگ ورزشي جهت بالا بردن عملكرد ورزشي آيا تا به حال متوجه تغييرات دما در حين يا بعد از ورزش و تاثير استفاده از لباس ورزشي زنانه با جنس مناسب و با كيفيت و لگ ورزشي براي كنترل تغييرات دما و در نتيجه افزايش كارايي عضلات بدن خود شده ايد؟ آيا …

منبع :
مزاياي بي نظير استفاده از لگ ورزشي براي ورزشكاران

۶ دليل براي استفاده لگ ورزشي جهت بالا بردن عملكرد ورزشي

آيا تا به حال متوجه تغييرات دما در حين يا بعد از ورزش و تاثير استفاده از لباس ورزشي زنانه با جنس مناسب و با كيفيت و لگ ورزشي براي كنترل تغييرات دما و در نتيجه افزايش كارايي عضلات بدن خود شده ايد؟ آيا تا به حال متوجه تاثير استفاده از لگ ورزشي در جلوگيري از رنج گرما و رطوبت ناشي از تعريق شده ايد؟

آيا تا به حال متوجه تاثير استفاده از لگ ورزشي براي جلوگيري از التهاب عضلاني ناشي از تمرينات شديد شده ايد؟ آيا مي دانستيد كه استفاده از لگ ورزشي براي افزايش جريان خون و اكسيژن در افزايش عملكرد در ورزش موثر است؟ آيا مي دانستيد كه با لگ ورزشي مي توانيد از ماساژ و فشار در حين ورزش لذت ببريد و خستگي و درد ناشي از ورزش را كاهش دهيد؟ آيا مي دانستيد كه ورزشكاران حرفه اي از لگ ورزشي براي ريكاوري حتي چند ساعت پس از ورزش استفاده مي كنند؟

در مجموعه لباس هاي ورزشي و در بسياري از ورزش ها، لگ ورزشي به بخشي جدايي ناپذير از ورزش تبديل شده اند. به خصوص كه اين عامل بر نتايج تمرين ورزشكار تأثير بيشتري مي گذارد، اهميت آن بيشتر مي شود. به عنوان مثال دوچرخه سواري كه مجبور است در موقعيت هاي مختلف چندين ساعت از آن به طور مداوم استفاده كند، حساسيت بيشتري نسبت به انتخاب يك ورزش لگ براي گرفتن نتيجه بهتر دارد.

يا يك بدنساز براي استفاده از لگ ورزشي در حركات پرفشار مانند انعطاف پذيري در عين حال مقاومت لگ ورزشي خود اهميت مي‌دهد. لگ ورزشي به شلوارهاي نازك و چسبان اطلاق مي شود كه براي ورزش استفاده مي شود. البته اين لباس‌هاي ورزشي از نظر جنسيت، انعطاف‌پذيري، مقاومت و… تفاوت‌هايي بين زنان و مردان دارند.

چرا بايد از لگ ورزشي استفاده كنيم؟

محافظت در برابر تغييرات دما با ورزش لگ در حالي كه خنك كننده و جذب رطوبت ناشي از تعريق است. لگ ورزشي ممكن است كمي به ران ها، باسن و حتي مچ دست فشار وارد كند كه منجر به تغييرات دما در حين يا بعد از ورزش و به خصوص ورزش در فضاي باز شود. لگ‌ ورزشي به دليل چسبندگي آنها اصطكاك كمتري ايجاد مي كنند و علاوه بر آن، در تمرينات كششي بهتر از ساير لباس هاي ورزشي عمل مي كنند.

در واقع يك لگينگ ورزشي به عنوان پوست دوم عمل مي كند و بهترين محافظ در برابر باد، سرما و آفتاب شديد است. به عقيده برخي مهمترين مزيت لگ ورزشي جذب رطوبتي است كه از تعريق بر روي پوست حاصل مي شود مخصوصاً براي دوندگان، دوچرخه سواران و ورزشكاراني كه ورزش هاي پرفشار و عرق آور انجام مي دهند و تعريق باعث ايجاد ناراحتي و عملكرد خوب آنها مي شود. همچنين ماموريت پاكسازي ضايعات ايجاد شده در نتيجه ورزش بر روي پوست، مسئوليت اين لباس ورزشي را بر عهده دارد.

با استفاده از لگ ورزشي با فشار روي عضلات و ماساژ، خطر التهاب و درد عضلاني ناشي از ورزش را كاهش دهيد. عضلات در نتيجه جلسات تمريني ملتهب مي شوند كه مي توانيد احتمال آن را كاهش دهيد. لگ ورزشي مي تواند انتخاب خوبي براي كاهش خطر التهاب يا به تاخير انداختن آن باشد. بسياري (از جمله Men, s Health) معتقدند كه ورزش لگ مي تواند اين مشكل را كاهش دهد. لباس آسيايي استقلال با لگ ابي رنگ بسيار ست ورزشي خوبي خواهد بود.

بسياري معتقدند (از جمله UPMC Health beat) كه پوشيدن لگينگ ورزشي در حين ورزش مي تواند درد و حتي آسيب را كاهش دهد. آيا مي خواهيد در حين و بعد از تمرين قدرت بيشتري داشته باشيد؟ لگينگ ورزشي مي تواند به شما كمك كند حتي پس از يك سري تمرينات پرفشار پرش هاي بهتري داشته باشيد. به گزارش مجله Runner`s World برخي از لباس‌هاي ورزشي از جمله لباس‌هاي ورزشي لگ، چند بار پريدن را آسان‌تر مي‌كنند كه مانند يك هديه است كه مي‌خواهيد بعد از يك تمرين سخت وارد ميدان شويد.

ديگر مزاياي استفاده از لگ ورزشي

لگ ورزشي جريان خون و محتواي اكسيژن را افزايش مي دهد كه باعث افزايش عملكرد در ورزش با استفاده از لگ ورزشي مي شود. ماهيچه هاي شما در حين ورزش به اكسيژن نياز دارند. بر اساس تحقيقات نشريه Research Gate، برخي از لباس هاي ورزشي از جمله لگ براي افزايش اكسيژن دريافتي بدن طراحي شده اند. لگ ورزشي با كمك به جريان خون و اكسيژن رساني به بافت عضلاني، عملكرد ورزشكاران را در طول جلسات تمريني افزايش مي دهد.

بهبود عملكرد ورزشي با استفاده از لگ ورزشي

بهبود proprioception حس عمقي كه حسي از نحوه قرارگيري بدن در فضا است، باعث افزايش عملكرد در ورزش مي شود. حسي است كه به وسيله آن شخص حركت و موقعيت اعضاي بدن خود را درك مي كند.

اين حس يكي از مهم ترين حواس براي داشتن حركات متعادل و يكپارچه در بدن است كه به حس عميق نيز معروف است. به عبارت ديگر، اين حس موقعيت بدن در ميدان گرانش يا شتاب و موقعيت يك قسمت از بدن نسبت به ساير قسمت ها است. لگ ها براي تعادل، راه رفتن و اكثر حركات ارادي مهم هستند.

كاهش خستگي و افزايش انگيزه براي ورزش با نظارت بيشتر بر عضلات با استفاده از لگ ورزشي

استفاده از لگ ورزشي در حين ورزش به دليل كاهش خستگي منجر به عملكرد بهتر مي شود. هنگام انجام تمرينات شديد و استقامتي بايد احتياط كنيد كه مي تواند جلسات تمريني با شدت بالا را قابل تحمل تر كند. يافته هاي يك مطالعه منتشر شده در Sports Medicine در سال 2016 نشان مي دهد كه برخي از لباس هاي ورزشي از جمله لگ، در تسكين درد دوندگان استقامتي موثر هستند.

با لگ ورزشي مي توانيد به جاي اينكه از آن بترسيد، براي تمرين بعدي شمارش لحظه شماري كنيد. چسبندگي يك لگ ورزشي با نمايش بهتر اندام هاي ورزشي شما به آنها كنترل بيشتري مي دهد و به انگيزه بيشتري منجر مي شود.

ريكاوري بعد از ورزش پر فشار

بسياري معتقدند (از جمله Healthline) كه استفاده از لگ ورزشي مي تواند به بهبودي شما كمك كند. اگر خود را مستعد آسيب ديديد يا به آن مشكوك هستيد، لگ ورزشي مي تواند اين شانس را كاهش دهد. لگ ورزشي براي عملكرد بهتر عضلات و ريكاوري هنگام بلند كردن وزنه يا انجام ساير تمرينات قدرتي مفيد است.

بر اساس يك مطالعه در سال 2014 كه در Medicine and Science in Sports and Exercise منتشر شد، برخي از لباس‌هاي ورزشي از جمله لگ ورزشي، پس از ورزش و تمرينات استقامتي، بازيابي بهتر قدرت عضلاني را انجام مي‌دهند. ريكاوري عضلات در تمرينات پرفشار، به ويژه براي مبتديان، مي تواند طولاني و دردناك باشد.

به گفته Human Kinetics، بزرگترين مزيت ورزش لگ كمك به بهبود ريكاوري بعد از تمرين است. براي افرادي كه اين شرايط را دارند، قطعا ارزش امتحان كردن را دارد. البته در روزهاي بعد از تمرين نتايج ملموس است. همچنين به شما اين امكان را مي دهد كه در طول تمرين به خود فشار بياوريد، كه براي كساني كه مي خواهند با لباس تيم ملي ايران مسابقه دهند ضروري است.

منبع :
مزاياي بي نظير استفاده از لگ ورزشي براي ورزشكاران

منبع :https://ijmarket.com
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.