يك KPI متر يا شاخص عملكرد كليدي معيارهاي پيچيده را به شاخص هاي ساده تبديل مي كند ، كه به تصميم گيرندگان اجازه مي دهد وضعيت را به سرعت و به طور م assessثر ارزيابي كرده و نتايج را ارائه دهند. براي اينكه آنها در تجارت شما خوب كار كنند ، بايد يك نكته را …
منبع :
نحوه بهبود شاخص هاي موفقيت در اينترنت
نحوه بهبود شاخص هاي موفقيت در اينترنت https://ijmarket.com/blog/نحوه-بهبود-شاخص-هاي-موفقيت-در-اينترنت/ https://ijmarket.com/blog/نحوه-بهبود-شاخص-هاي-موفقيت-در-اينترنت/#respond ايجي ماركت Sun, 03 Oct 2021 05:16:14 0000 بازاريابي https://ijmarket.com/blog/نحوه-بهبود-شاخص-هاي-موفقيت-در-اينترنت/
يك KPI متر يا شاخص عملكرد كليدي معيارهاي پيچيده را به شاخص هاي ساده تبديل مي كند ، كه به تصميم گيرندگان اجازه مي دهد وضعيت را به سرعت و به طور م assessثر ارزيابي كرده و نتايج را ارائه دهند. براي اينكه آنها در تجارت شما خوب كار كنند ، بايد يك نكته را …
منبع :
نحوه بهبود شاخص هاي موفقيت در اينترنت
يك KPI متر يا شاخص عملكرد كليدي معيارهاي پيچيده را به شاخص هاي ساده تبديل مي كند ، كه به تصميم گيرندگان اجازه مي دهد وضعيت را به سرعت و به طور م assessثر ارزيابي كرده و نتايج را ارائه دهند. براي اينكه آنها در تجارت شما خوب كار كنند ، بايد يك نكته را در نظر داشته باشيد – همه KPI ها بايد فعال باشند. اين بدان معناست كه آنها بايد اندازه گيري هايي را كه براي سازمان شما مهم است گزارش دهند. در حالي كه تصميم گيرندگان ممكن است در تصميم گيري درباره كدام KPI ها را انتخاب كنند (و كدام را رد كنند) حرف آخر را بزنند ، همه مديران بخش بايد در مناسب ترين پيشنهادات استراتژيك براي بخش موجود مشاركت داشته باشند.
براي اينكه بدانيد چه نوع KPI براي شما مناسب است ، ابتدا بايد وب سايتي را كه داريد تعريف كنيد. توجه داشته باشيد ، اگر شركت شما داراي وب سايت چند شغلي است ، ممكن است تعيين معيارهاي موفقيت وب سايت دشوارتر باشد. به طور مشابه ، اگر شركت شما بيش از يك وب سايت دارد ، هر وب سايت بايد به عنوان يك شركت تلقي شود. همچنين مهم است به ياد داشته باشيد كه معيارهاي KPI بايد سطوح متعددي از اهداف مالي و مالي را پوشش دهد.
در اينجا برخي از انواع سايت هاي محبوب كه امروز ديديم آورده شده است:
محل فروش
در اين نوع محيط ، هدف اين است كه مشتريان بتوانند كالا و خدمات را مستقيماً از طريق اينترنت خريداري كنند. مثال آن amazon.com يا expedia.com است
شناسايي KPI براي اين وب سايت بسيار ساده است ، زيرا مطابق با هدف وب سايت – كسب درآمد است. آنها بايد شامل موارد زير باشند:
- نرخ تغيير -اگرچه روشهاي زيادي براي اندازه گيري نرخ تبديل وجود دارد ، اما رايج ترين آنها نرخ تبديل است كه عبارت است از ميزان بازديدكنندگان از يك سفارش ، و نرخ تبديل در هر سفارش. معاينه پزشكي كه اولويت بازديدكننده اي است كه معاينه را آغاز مي كند. با دستور كار كنيد
- مقدار متوسط الگو – اين ميزان درآمد يك وب سايت در هر سفارش است و بر سودآوري وب سايت تأثير مستقيم دارد ، بنابراين اندازه گيري مهمي است كه بايد در نظر گرفته شود.
- اعتماد مشتري – نرخ مشتريان جديد به مشتريان قديمي تر. از اين روش براي رديابي تعداد مشتريان جديدي كه جذب مي كنيد و تعداد مشتريان وفاداري كه به طور منظم برمي گردند ، استفاده كنيد.
- بهينه سازي موتور جستجو – موتورهاي جستجو مانند گوگل ، ياهو و بينگ ، مشتريان خود را به سايت شما ارسال مي كنند. آيا مي دانيد چند نفر از آنجا آمده اند و كدام موتورهاي جستجو بيشترين بازديدكننده را ارسال مي كنند؟
محل داخل
محتواي محتوا به طور كلي براي ايجاد درآمد به تبليغات آنلاين متكي است. در غير اين صورت ، ممكن است براي ترويج كار خارج از اينترنت راه اندازي شوند. در هر صورت ، هدف آنها جذب بيشترين مخاطب و ادامه بازگشت آنها است. سايت هاي خبري مانند Cnn.com و ABCNews.com و سايت هايي مانند WebMd.com نمونه هايي از وب سايت هاي داخلي هستند.
هدف اين سايت جذب بازديدكنندگان بيشتر و در نتيجه افزايش درآمد تبليغات شما است. در اين صورت ، KPI بايد شامل موارد زير باشد:
- بازديدكنندگان منحصر به فرد و بازديدكنندگان بازگشتي – اين به شما يك ايده بيشمار از تعداد بازديدكنندگان وب سايت شما مي دهد و همچنين ميزان كارآيي جذب بازديدكنندگان بازگشتي را اندازه گيري مي كند. اين بخش بزرگي از استراتژي اعتماد مشتري شما را تشكيل مي دهد.
- درصد جديد بازديدكنندگان – ميزان بازديدكنندگان جديد و نحوه تمركز انرژي شما بستگي زيادي به هدف وب سايت شما دارد.
- عمق بازديد – ميزان مشاهده صفحه بازديد. اگر بازديدكنندگان از محتواي شما قدرداني كنند ، وقت خود را در صفحه شما صرف مي كنند و در دراز مدت درآمد شما را افزايش مي دهند.
- مدت زمان بازديد – مدت زماني كه بازديدكنندگان در سايت مي مانند ، نحوه تعيين نام تجاري و فروش مجدد آن را نيز تعيين مي كند. هرچه بيشتر بماند ، بيشتر در مورد موفقيت نام تجاري صحبت مي كنيد.
موقعيت رهبري
وب سايت هاي خرده فروشي اغلب در اين دسته قرار مي گيرند. هدف اين است كه بازديدكنندگان اطلاعات زيادي را ارائه دهند (نه زياد ، زيرا اين امر مانع از ثبت نام آنها در ابتدا مي شود) ، بنابراين نمايندگان فروش مي توانند آنها را دنبال كنند.
KPI ها در اينجا مي توانند با موارد ذكر شده در وب سايت هاي تجارت الكترونيك مطابقت داشته باشند ، اما شاخص هاي ديگري نيز وجود دارد. اين شامل:
- نرخ تبديل فروش – نشان دهنده تعداد شاخص هايي است كه فروخته شده اند و همچنين نياز به گسترش تجاري احتمالي دارد. نرخ تبديل امروز چگونه متفاوت است؟ شاخص ديگر تماس هاي روزانه مشتريان است. چگونه رهبر شويم؟ آيا ارزش حقوق دارد؟
- قيمت هر سرب – هزينه بازاريابي و تبليغات براي شركت شما چقدر است و چگونه با فروش عمده مقايسه مي شود؟
- نرخ تك نفره – آيا بازديدكنندگان شما از صفحه فرود به صفحه خريد مي روند؟ در غير اين صورت ، اين مي تواند نشانه عالي ديگري باشد كه نشان مي دهد صفحه فرود شما بايد قوي تر باشد.
محل پشتيباني
هدف سايت ارائه بازخورد به مشتريان آن است. انجمن به شيوه اي مشابه كار مي كند و مثال خوبي آن صفحه Sears Community است. يك وب سايت مي تواند حضور ارائه دهنده خدمات براي يك شركت يا خدمات باشد. برخي از KPI هاي چنين وب سايتي عبارتند از:
- شرايط رضايت مشتري – اين اطلاعات جمع آوري شده از طريق نظرسنجي هاي آنلاين و فرم هاي پاسخ است. آيا مشتريان از محصولات و خدمات شما راضي هستند؟ آيا او همچنان از آنها استفاده مي كند؟ آنها را تشويق كنيد؟
- زمان صرف شده در سايت – البته ، اين نشانگر خوبي است كه نشان مي دهد مشتريان چقدر وب سايت شما را دوست دارند ، از آن استفاده مي كنند و به آن باز مي گردند. هدف اين است كه استفاده از آن را تا حد امكان سريع و آسان كنيد.
- بازگشت و شكايت -آيا سايت تعداد زيادي شكايت ، نظرات منفي و بازخورد ، درخواست بررسي محصول دريافت مي كند؟ با اندازه گيري اين موارد ، مي توانيد احساس مشتريان را نسبت به محصولات و خدمات شما بهتر درك كنيد.
در حالي كه بسياري از ابزارهاي رايگان و پولي مورد نياز است ، وقت بگذاريد تا بفهميد چگونه مي توانيد KPI ها را بهتر براي كسب و كار خود شناسايي ، پياده سازي و نظارت كنيد.
© 2011 يوشا كريشنان اسليوا
منبع :
نحوه بهبود شاخص هاي موفقيت در اينترنت
- دوشنبه ۱۲ مهر ۰۰ ۱۱:۰۹ ۲۳ بازديد
- ۰ نظر