۶ اقدام ضروري براي بازگشايي مدارس

به وبلاگ جامع پزشكي خوش آمديد.

۶ اقدام ضروري براي بازگشايي مدارس

معاون سابق وزير آموزش و پرورش به برخي موانع در كار آموزشي ايجاد شده توسط آموزش و پرورش در زمان تاج گذاري اشاره كرد و به شش مرحله براي بازگشايي مدارس اشاره كرد. سيد نصرت الله فضلي در گفت وگو با تيتر نيوزوي با اشاره به آمادگي هاي لازم براي بازگشايي مدارس ، گفت: سال …

۶ اقدام ضروري براي بازگشايي مدارس https://titr-news.ir/2021/09/۶-اقدام-ضروري-براي-بازگشايي-مدارس/ تيتر نيوز Wed, 01 Sep 2021 22:28:38 0000 اجتماعي https://titr-news.ir/2021/09/۶-اقدام-ضروري-براي-بازگشايي-مدارس/ معاون سابق وزير آموزش و پرورش به برخي موانع در كار آموزشي ايجاد شده توسط آموزش و پرورش در زمان تاج گذاري اشاره كرد و به شش مرحله براي بازگشايي مدارس اشاره كرد. سيد نصرت الله فضلي در گفت وگو با تيتر نيوزوي با اشاره به آمادگي هاي لازم براي بازگشايي مدارس ، گفت: سال …

معاون سابق وزير آموزش و پرورش به برخي موانع در كار آموزشي ايجاد شده توسط آموزش و پرورش در زمان تاج گذاري اشاره كرد و به شش مرحله براي بازگشايي مدارس اشاره كرد.

سيد نصرت الله فضلي در گفت وگو با تيتر نيوزوي با اشاره به آمادگي هاي لازم براي بازگشايي مدارس ، گفت: سال تحصيلي 1400-1401 از اول اكتبر آغاز مي شود و برخلاف سال هاي گذشته ، مسائل ناشي از بيماري عروق كرونا قلب به موقع تر است ، تصميمات دقيق و انعطاف پذير لازم است. هرج و مرج ، “دانش آموزان و مدارس سوزاندن افراد و جامعه را افزايش نمي دهند.

وي افزود: اين مسائل شامل آموزش حضوري ، پاره وقت يا نيمه وقت با چالش هاي جدي در آموزش و پرورش روبرو است ، بنابراين در سال گذشته آموزش از راه دور ، وظايف اصلي آموزش و پرورش مانند توسعه اجتماعي ، جسمي ، اختلال كار گروهي ، سلامت روان ، رشد فكري …

يكي از اعضاي شوراي مركزي مركز معارف اسلامي گفت كه اين روش آموزشي حتي سطح تحصيلات را تا 40 كاهش داده است ، به گفته وزارت آموزش و پرورش ، بيش از سه ميليون نفر از دسترسي به آموزش محروم شده اند و برخي از دانش آموزان ترك شده اند. وي گفت ، خانواده هاي محروم به دليل نياز به كار دانش آموزان ، آنها را از آموزش از راه دور محروم مي كنند و گاهي اوقات آموزش هاي فوق برنامه اي درست يا غلط را به ويژه از آموزش مدرسه مفيدتر مي دانند. همانطور كه در دبيرستان ، ميزان ترك تحصيل را افزايش مي دهد قيمت

فضلي ادامه داد: بنابراين ، با بيش از 40 هزار كارمند اداري ، بيش از 700 ناحيه آموزشي ، 300 هزار كارمند مدارس ، معلمان شامل مديران ، معاونان و مديران اجرايي ، تصميمات ملي ، استاني و محلي و داراي ظرفيت اجراي سياست ها. به

وي بر اساس تجربيات خود در طول اين سالها ، شش تدبير زير را براي يادگيري ، به صورت خصوصي و خارج از كشور ضروري دانسته و اظهار داشته است:

1- ثبت نام كليه دانش آموزان در سيستم الكترونيكي مربوطه ، به ويژه رديابي درجه يك و بقا و خروج از مدرسه با جمع آوري كليه امكانات به گونه اي كه پوشش تحصيلي در هر سال تحصيلي نسبت به سال گذشته كمتر باشد.براي رشد.

2- توزيع كتب درسي ، به ويژه كتب درسي براي تعداد كمي از مقاطع و حرفه هاي فني و حرفه اي ، به طوري كه هيچ دانش آموزي در اول آنلاين بدون كتاب درسي نخواهد بود.

اول اكتبر بايد آغاز واقعي بازگشايي مدارس باشد ، نه افتتاح رسمي ، بنابراين آمار دقيق مدارس ، مناطق و استانها ، توزيع مناسب مدرسه به مدرسه ، تعيين مكانهاي دبيرستان ، محلي ، استاني و دانش آموزي انتقال مستلزم نظارت مستقيم و بالا براي از بين بردن سازگاري سيستم هاي مختلف در آموزش و پرورش ، از جمله عواملي است كه كتاب را به موقع به دانش آموز تحويل مي دهد.

3. سازماندهي به موقع ، مناسب و عادلانه معلمان يكي از خواسته هاي آموزش با كيفيت و مثر است. كمبود معلم در ايران از نظر تجربه ، مهارت ها و تهديدها ، مهارت ها و فرصت هاي آموزشي در بين معلمان متفاوت است. ثبت نام و خروج دانش آموزان بر اساس آمار ، تعداد مدارس و تعداد و ظرفيت كلاس ها تعيين مي شود. روشهاي جبران كمبود معلم نيز تا حدودي شناخته شده است و تنها تصميمات ديرهنگام مي تواند دانش آموزان را گيج كرده ، انگيزه تدريس را كاهش داده و منجر به تجربه تلخ عدم قطعيت در آموزش و پرورش شود.

راه تمركز و تصميم گيري براي جبران كمبود معلم بايد حفظ و ترويج يادگيري باشد ، نه نگاه اقتصادي و غيرمسئولانه به يادگيري. افزايش تراكم بيش از 25 نفر ، از جمله بي پروايي و كشتن ، زمان مفيدي براي يادگيري در كلاس درس است و معلم فرصتي براي تعامل فردي يا گروهي با دانش آموزان نخواهد داشت. كلاسها باز است و كلاسها تعطيل است ، بنابراين همه معلمان بايد تا 11 سپتامبر به مدارس اطلاع دهند و طبق برنامه كلاس درس مدرسه ، كلاسها بايد مشخص شده و ليستي از دانش آموزان به معلم ارائه شود. به

4- برنامه درسي مدرسه بايد از يك مدل انعطاف پذير كه شامل روانشناسي دانش آموزان ، ساعات دروس و موضوعات است تدوين شود و سعي كنيد در برنامه درسي مدارس ابتدايي ملي از 45 دقيقه تجاوز نكند و مابقي نبايد بيش از 50 دقيقه باشد. و تعداد ساعات در هر سال تحصيلي بايد بدست آيد.

5- محيط يادگيري بايد از كلاس به مدرسه و از مدرسه به جامعه ايجاد شود ، و رسانه هاي آموزشي بايد از كتاب به مواد صوتي ، تصويري ، تصويري و هدفمند و رسانه ارتقا يابد تا يادگيري عميق تر و معني دارتر شود.

6. آموزش نبايد محدود به دانش آموزان توانا و پويا باشد ، بلكه دانش آموزان كم انگيزه و ضعيف بايد به موقع شناسايي شوند ، به عنوان مثال ، در ماه نوامبر ، و حمايت هاي ويژه براي جلوگيري از يادگيري انجام شود. موانع را برطرف كنيد.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.